neděle 12. ledna 2014

Food Diary XI.

Tagliatelle se špenátem a nízkotučným sýrem

Poslední dva týdny jsem dost změnila jídelníček. Od začátku ledna jsem neměla žádnou sladkost a přílohu ve formě nudlí jsem měla také pouze dvakrát. O žádné razantní snížení sacharidů se nejedná, jelikož ovoce jím na snídani běžně, ale dávám si pozor především na tuky, které nyní přijímám opravdu pouze v té správné formě. Výsledkem je nejen klesání váhy, ale především úžasný pocit. Doufám, že to tak půjde i nadále. Už si z toho pomalu, ale jistě pěstuji zvyk, a tak doufám, že se nejedná pouze o dočasný stav a zůstanu u toho. 
Fotek není mnoho, jelikož spousta těch jídel moc fotogenických není, ale za to jsem se dnes o něco více rozpovídala.

Na konci článku se dozvíte i menší tip na to, jak se zbavit chutí na sladké - teda alespoň u mě to zabralo.

Mrkvový perkelt

....

Rozhodla jsem se, že někdy budu jídla fotit v průběhu příprav.


Před...


Během...


Na talíři... Zapečená cuketa s česnekem a sýrem (který se poděl nevím kam :-D)


Brokolice se sýrem a vejcem


Boršč (bez zelí)...ikdyž to spíš vypadá jako miska plná pouze červené řepy. No jo, ta červená bestie zabarví úplně vše - včetně mých rukou.


Hráškový krém s vejcem

Hráškový krém jsem naučila jíst i rodiče. Je to nenáročné na přípravu a velice rychlé - ideální na večeři. To, že je to nesmírná dobrota, už snad ani nemusím dodávat.
Chcete důkaz? Je to zelené, a přesto to můj otec ochutnal a nakonec ještě vylizoval talíř - ani nevíte, co je tohle za zázrak :-D To už stojí za zvážení! Navíc polévka rychle a na dlouhou dobu zasytí - odzkoušeno!

Příprava: Stačí dát na 20 minut vařit mražený hrášek (množství vody tak cca 1cm nad hrášek) spolu s kouskem zeleninového bujónu (dávám pouze 1/4 kostičky, používám BIO bujón od Alnatury), polévku následně odstraňte ze zdroje tepla, rozmixujte a nakonec dochuťte bazalkovým pestem, solí, pepřem a přidejte kousek másla na zjemnění.

...

A teď už slíbený tip, jak se zbavit chutí na sladké. Věřte mi, sama jsem schopna spořádat kila čokolád, ale teď už při pohledu na dorty žádné sliny neutírám :-D A jak zní ona zlatá rada? 
Nebojte se medu! Zkuste si třeba na snídani dát nastrouhanou mrkev s jablkem a ořechy a pořádně to zalít medem nebo nakrájený banán a kiwi s mandlema, a to celé zalijte medem. S váhou vám to nic neudělá, za to za pár dní se vám při pohledu na sladkost budou křivit ústa. Neříkám, že bych si čokoládu teď nedala, ale to spíš ze zvyku, nikoli z důvodu neukojitelných chutí.

Zajímalo by mě, jakému jídlu/potravině NIKDY neodoláte vy? Je tomu právě čokoláda nebo jste spíš na to slané - brambůrky?


SHARE:

39 komentářů

  1. Můžu se zeptat, kolik teď přibližně přijímáš tuku a jaké tuky jsi omezila? Ptám se proto, že bych to třeba taktéž zkusila.. Děkuju :-) Lucka

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lucko, nikdy jsem si příjem tuků,cukrů a bílkovin nepočítala na gramy, takže to ti bohužel neřeknu. Ale obecně jsem například začala využívat na přípravu jídel teflonovou pánev, kde olej mnohdy není potřeba, zařadila jsem do jídelníčku k semínkám i oříšky (kterým jsem doposud moc neholdovala) a své oblíbené sýry jsem si našla v nízkotučné variantě (na chuti jim to ani trochu neubralo). Dost jsem omezila pečivo (zatím jsem ho celé dva týdny neměla a ani si na něj nevzpomněla), takže s tím zmizela i velká spotřeba másla a jiných "mazadel". Jsou to malé krůčky, ale ve výsledku tvoří velkou změnu, která má, jak je vidno, pozitivní vliv na mé tělo.

      Smazat
  2. Med ti nezaženie chut na sladke (treba si podrobnejsie nastudovat chemiu cukru v tele) vzdy je lepsi ako biely cukor, ale je to forma cukru! (približne 70% glukoza+fruktoza) co znamena ze nezazenie chut na sladke .Posledné robené štúdie dokazujú, že aj ked si ho daš večer v primeranom množstve dokažu v tenkom čreve- krvou spomaliť vyplavovanie inzulinu- nenastava ukladanie tuku a zachvaty hladu. Ked si k tomu priratas obsah enzymov a vitaminov tak je to idealna náhrada cukru. A ked sa chceš zbaviť chuti na sladke= chut na cukor jedine riesenie je obmedzit príjem jednoduchých cukrov, pretože tieto cukry fungujú v tele podobne ako droga. Toto je len male info nic zamerane proti tebe alebo blogu, pretože každy kto sa chce zdravo stravovať ma môj velky obdiv. V dnesnej dobe je to tazke hladat kvalitné a nie predražene suroviny. A este nie kazdy si vie tieto potraviny aj upravit do chutnej podoby. Mas pestre fotogenicke jedalničky, vidno že ta to bavi. (Mna tiez) drzim ti palce nech sa ti dari aj nadalej :) Janka H

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za poučení :) Vůbec to neberu zle, ba naopak. Ráda se něčemu přiučím. Každopádně mi to zabralo, a tak v tom budu pokračovat :-D:-) Omezila jsem zase jiné cukry, takže ono se mi to tak nějak kompenzuje, že jich nemám nadbytek. Neříkám, že od teď spořádám každý den sklenici medu, ale do teď jsem se mu celkem i vyhýbala - jak jsi sama řekla, je to forma cukru - ale není třeba. Stále je to lepší než klasický cukr bílý :)

      Smazat
    2. Mohla by som sa ta opytat robis si aj baklažán?? pretože chcem skusit a neviem ako si ho chutne pripravit. uz mam dost mrkvy, brokolice, karfiolu a hrasku :) Janka H

      Smazat
    3. Málokdy, ale dělám, a to na dva způsoby.
      Buď ho jednoduše nakrájím na kolečka (cca 0,5-1cm) nasolím, nechám vypotit, osuším, pokladu na plech - pokladu plátky česneku, zakápnu olivovým olejem a ke konci zapékání sypu sýrem NEBO ho rozkrojím na dvě poloviny, vydlabu, vnitřek dám do misky - zde smíchám s jinou zeleninou, nastrouhaným sýrem - dám zpět do vydlabaných půlek, zaliji rozšlehaným vejcem a krátce zapeču.
      Obě varianty jsou velice chutné, ale přesto všechno mám radši cuketu :-)

      Smazat
  3. Tuky jsem taky od 1. ledna omezila - ale neplánovaně, došlo mi totiž ve Vídni máslíčko a nové jsem si koupila až dnes :D
    Med jím běžně, ale když je chuť na čokoládu, je chuť na čokoládu, a v takových chvílích si ji buď dám, a nebo zapojím pevnou vůli a odolám....jak kdy. Ale opravdu z pár kostiček čokolády (někdy víc než pár:D) nepřibírám, tak co bych si nedala, že... :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jen si dej :) Ty taky mnohem víc cvičíš než já. Což teda doufám, že se brzy změní (po zkouškovém...já vím výmluvy, ale nervy dělají své...nemám na to teď pomyšlení). Čokoládu pak hezky do jídelníčku zase zařadím :-D ale už ne v takovém prasáckém množství jako předtím.

      Smazat
  4. Vaříš podobně jako já :) nejsou některá jídla z Mačingové? :)
    www.hejbnikostrou.blogpost.cz taky píšu :) mrkni se ke mně a popř. okomentuj nesprávné návyky :)

    OdpovědětSmazat
  5. Vypadá to všechno moc pěkně, dostala jsem teď hroznou chuť na špenát, který jsem neměla už jak je rok dlouhý :) S tím medem je to docela zajímavé, já byla zvyklá na med každé ráno v kaši, ale neměla jsem pocit, že by to nějak ovlivňovala chuť na sladké, spíš jsem na něm byla závislá ve stylu dám si knackbrot s medem a najednou už mám pátý, protože to je přece tak dobré a to uplně nebylo to pravý ořechový :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. když ten med někde zamícháš, tak to není ono. Ale jakmile ho dáš vrstvu právě třeba na ovoce a přesladíš se, tak už cukr nechceš ani vidět :-D Upřímně ani neumím vysvětlit, jak přesně to funguje. Možná to není jen medem, ale i celkovým složením jídla, jak teď baštím.

      Smazat
  6. úvodem jsi mě moc potěšila, je krásný že se ti daří:)
    fotky se mi moc líbí, a med s oříšky a mrkví mám ráda!

    OdpovědětSmazat
  7. Já jsem na sladké děsně! Ale teda méně než dřív, a taky, medem sladím. Jen pozor, při vysokých teplotách ztrácí vitaminy ;)
    Neděláš náhodou tak trochu Mačingovou? :)
    jako vypadá to pěkně, ale chybí mi tam komplexní sacharidy..
    nicméně mrkev mě zaujala nejvíc, našla jsem si to na internetu a vykouším, díky ! ;)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, byla mi doporučena od mnoho lidí, že právě mě by mohla pomóct. Tak jsem zkoušela...a zkoušela, až jsem zjistila, že ty všechny pokrmy jsou výborné a já se po nich cítím skvěle. Za chvíli to budou dva týdny a už si jedu podle sebe, ale stále ty její jídla popř. se inspiruji. Nějak jsem to nahlas nezmiňovala, ptz spoustu lidí by pod tím zase vidělo dietu, ale to Mačingová není. Opravdu to u mě fungovalo jako detox (podrobnosti znát nechceš, věř mi :-D:-D) a ikdyž bych to měla držet celé 4 týdny, tak nakonec jsem se rozhodla si to překopat podle sebe. Ty výsledky tímpádem nebudou asi tak razantní, ale nedělám to kvůli hubnutí, ale především zdraví :)

      Smazat
  8. Taky mi to připomínalo paní Mačingovou a ejhle, fakt to tak je :D. Pokud se cítíš dobře a máš energii, tak o nic nejde, jen pozor až se budeš vracet k trochu "normálnější" stravě, aby to neskočilo nazpátek. Ale pokud to ve výsledku je optimální příjem, tak proč ne. Já si jídelníček bez komplexních sacharidů neumíím představit :D
    Taky jsem na sladké víc než na slané, ale nejradši mám takový ty akorát sladký dezertíky s ovocem. A čokoládu jsem neměla už dlouho, to se musí napravit :D :)
    měj se hezky!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Snad ne. Právě, že mě zaujala z důvodu, že pak žádný jojo-efekt nenastává. To byl největší problém všech "diet", které jsem kdy zkoušela. Mi ani nedošlo, že v tom jídelníčku něco chybí :-D Ale teď už podle sebe přidávám přílohy a komplexní sacharidy tak zařazuji. Jen na to jdu radši pomalu, ať to není šok pro tělo. Taky se měj hezky :*

      Smazat
    2. je dobře, že jsi rozumná, držím palce a gratuluju k prvním pokrokům (závidím mimojiné :))

      Smazat
  9. Já jsem taky na sladké.. brambůrky vůbec! A u mě pomáhá, když mám chuť na sladké, dát si kávu. :-) Ale zase se to nesmí přehánět, ono třeba 4 kafe denně taky neni úplně nic moc :D
    Gratuluju k úspěchům, nejdůležitější je cítit se skvěle! Jen tak dál :-)
    A s tou brokolicí, to mi nedělej.. dneska jsem šla do Kauflandu s jasným cílem si jí koupit a neměli jí!! Tak aspoň květák :-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky tak zaháním chutě. Vařím karamelovou nebo čokoládovou a to je skoro jakobych si dala sladkost. Děkuji moc. Brokolici kupuji teď jedině mraženou. 60 Kč se mi totiž obětovat vážně nechce :-D

      Smazat
  10. Já si čas od času koupím hořkou čokoládu, zrovna teď tu jednu mám..a ona, jak je hořká, tak ani není tolik dobrá,že by mi nestačily dvě kostičky...:D:D
    Problém mám spíš s ovocem, jím ho docela dost, ale teď jsem ho zase omezila jen na ráno a dopoledne a odpoledne vyměnila za zeleninu:)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem jedla ovoce v dost velké míře, tak to chtělo omezit. Hořká čokoláda pro mě není sladkost - od slova SLADKÉ! :-D:-D

      Smazat
  11. Já musim říct, že si sladký neodpírám. Někdy si teda řeknu: "Dnes šokoládu ne!" :D I když pro mě je ta čokoláda spíš zlem pro pleť než pro tělo, takže i kvůli tomu zvážím, zda si ji dát nebo ne:D A docela mi z toho sladkého stačí ovoce nebo piškoty a pak už chuť na nic "horšího" nemám...ale když jo, tak si prostě dám a basta:D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky mě pak trápí problemy s pletí. Ale myslím, že čokoláda je mnohdy menší zlo než takové piškoty. Ale toť pouze můj názor.

      Smazat
  12. ahoj .) moc mě článek zaujal a i ta jídla podle MAČINGOVÉ nebo jak se jmenuje :)
    mohla by si prosím poslat nějaký odkaz, odkud si čerpala?
    a opravdu jojo-efekt není?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jedná se o detoxikační 28denní kůru, kdy jíš určitá jídla s tím, že není žádné omezené množství. Naopak čím více, tím lépe. Bohužel odkaz žádný nemám. Jedná se o knihu. Zkus pohledat, možná bude někde v PDF. Jojo efekt není, jelikož se nejedná o dietu. Postupně se jídla "komplikují" a komplexních sacharidů přibývá, čili to není ze dne na den razantní změna.

      Smazat
  13. Hrášek jím pouze v této polévce. Ano, je to opravdu dobrota a jak píšeš, pořádně zasytí ;)

    OdpovědětSmazat
  14. http://www.week.cz/28-denni-ocistny-program-podle-antonie-macingove/read.php?1,565658 je to ono? :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano :) Ale je fajn si k tomu přečíst názory a doporučení přímo p.Mačingové, ale chápu, že ta kniha asi k sehnání není.

      Smazat
  15. Vypadá to chutně (a zdravě :-) Med je skvělá surovina! Já vím, že se nikdy nepřejím těstovin....

    http://fitjane.blogspot.cz/

    OdpovědětSmazat
  16. Mňam! Krásné fotky jídla! :) Jo, med je dobrý zahaněč chuti na sladké, protože je sám dost sladký :D Jinak já jsem spíš taky na to sladké, brambůrky vůbec, už jsem je dobré čtyři roky neměla :D Zato bez hořké čokolády bych asi žít nemohla! :D

    OdpovědětSmazat
  17. Kombinaciu takychto chuti mam naozaj rada, krasne fotky! ;)

    OdpovědětSmazat
  18. Mňam, tak to vypadá výborně! :)

    Na mém blogu probíhá giveaway o poukaz v hodnotě 500Kč. http://krolling-done.blogspot.cz/2014/01/giveaway-o-poukaz-v-hodnote-500kc-na.html

    OdpovědětSmazat
  19. ta mrkvička yumí takto si jí též dělám

    OdpovědětSmazat
  20. Nevaríš náhodou podľa Mačingovej. Ona vo svojom programe odporúča presne tieto jedlá: mrkvový perkelt, brokolica s vajíčkom a syrom, boršč.... Ak áno, zaberá to? ďakujem za odpoveď :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už se mě spoustu lidí v komentářích ptalo - ano, jedla jsem podle ní 2 týdny. Cítila jsem se skvěle, nic mi nechybělo, vše mi moc chutnalo a váha šla opravdu dolů. Teď jím normálně (zdravě, jak jsem byla doposud zvyklá, žádné prasárničky :-D) a nepozoruji žádný jojo-efekt, takže můžu jen doporučit :)

      Smazat
  21. Vypadá to všechno moc chutně a máš to krásně nazdobené :) ta hrášková by se u nás určitě ujala, tatínek tohle může, zato pro mamku by to byla výzva :D
    Třeba je to i tím, že díky medu přijímáš více sacharidů, které tělo vyžaduje :) Já si teď asi 20 dní počítám T.S.B a můžu říct, že chutě nemám :) (né že by mi nechutnala čokoláda a nebo bych se nedokázala nacpat buráčkama,) :D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Asi si to taky začnu počítat, protože já se večer nemůžu dojíst :-(

      Smazat

© Veronika Duzi | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig